パブリックアート / Public Art
風の椅子 Sedia del Vento (Chair of the wind)
長谷 京治 1995年制作(ブロンズ)
長谷の彫刻はイタリアの現代彫刻の形式的な芸術性のなかに、日本の伝統が垣間見えます。まるで詩を詠うように繊細で官能的であり、非常に洗練されたブロンズのフォルムには緻密な細かい細工が施され、深く落ち着いた風景の存在と叙情的な印象を与えます。
遠く神話の時代に想いを馳せる時、碧く思慮深い海や母のような大らかな大地を流れる風の音は、神の声に聞こえることがある。音が声になり光が形になって。
「第2回フジサンケイ・ビエンナーレ現代国際彫刻展」図録より
Kyoji Nagatani 1995 Production (Bronze)
The sculpture of Hase is a glimpse of Japan’s tradition in the formal artistic nature of Italian modern sculpture. It is as delicate and sensual as to write a poem, and a very refined bronze form is finely worked fine, giving a deeply calm landscape and lyrical impression.
When thinking about the distant mythical era, the sound of the wind flowing through the blue and thoughtful sea and the vast earth like a mother can be heard in the voice of God. The sound becomes the voice and the light becomes the shape.