
パブリックアート / Public Art
無題 Untitled
加藤 泉 2018年制作(本小松石・着彩)
加藤の作品でよく表現されるのが「プリミティブ、または胎児のようなモティーフ」。独自の世界観を持つペインティングを中心に発表してきましたが、2005年より本格的に彫刻作品を発表し始めました。その後ソフトビニールなどを使い、さらに最近は、石、珊瑚、革や布などを用い、絵画と彫刻の境のない、自由な表現の展開に挑んでいます。本作品のシリーズは、新しい仕事として2016年よりスタートしました。このシリーズは、作家自身がまず石を選ぶ時点で、絵が描かれた最終的なイメージが湧くことが重要です。その選ばれた石を彫塑せず組み合わせることで、ある程度の造形がつくられ、絵を描くことで、作為的な造形のない石の個性と作家の創作が組み合わされ、絵画とも彫刻作品ともいえる単純ではありながらも独自の作品が生まれます。本作品は展示される丸の内仲通りの環境に合わせ、立像をイメージして制作されました
Izumi Kato Produced in 2018 (painted Honkomatsu stone)
Well represented in Kato’s work is “primitive, or a motif like a fetus.” We have mainly presented paintings with their own view of the world, but since 2005 we began to present sculptures in earnest. After that, using soft vinyl etc, more recently, I am challenging the development of free expression without the boundary between painting and sculpture using stone, coral, leather and cloth. This series of works started as a new work from 2016. In this series, it is important that the final image in which the picture was drawn glows when the writer himself first selects the stone. By combining the selected stones without combining it, a certain amount of shaping is made, drawing a picture, the combination of stone personality without artificial shaping and artist’s creation, and simple paintings and sculptures can be said as a work of sculpture Although it is a unique work is born. This work was produced by imagining the figurine according to the environment of Marunouchi Naka Dori displayed at the exhibition.