パブリックアート / Public Art
Hard Boiled Daydream (Sculpture/Spook) #1 Hard Boiled Daydream (Sculpture/Spook) #1
金氏 徹平 2018年制作(ステンレス・塩化ビニル系樹脂・塗料)
本作品は漫画の背景などにでてくる絵の「石」「粘土」「木」など彫刻作品の素材として使われるものを抽出し構成した、いわば抽象彫刻。ステンレスの板はバランスの良いポジションでギリギリの均衡を保ち維持しているかのようです。
金氏は日常の身の回りにあるモノや概念をコラージュ・集積し再構成させることでモノに新たな価値を生み出みだしてきました。近年はアートを基盤に演劇の美術監督、建築の分野と接点をもつことで、これまでのヒューマンスケールな作品サイズのみならず、現実の建築や空間と直接関係を持つようなサイズの作品も見られるようになりました。本作品は漫画の絵を大きくし、素材自体でギリギリの均衡を保ちながら、イメージの物質性やスケール感の無さを逆手に取り、物質性や物理現象とイメージの乖離や意味を離れた関係性の構築に挑んでいます。60~80年代の漫画から切り抜かれたモチーフは、過去に想像された未来や物語が、現在の現実空間に構築されることで、どこでもない複雑で不確かな現代の空間性を体現すると同時に、それが新たな想像力を生む装置としても機能するのではないかと金氏は考えています。
Teppei Kaneuji Produced in 2018 (stainless steel · vinyl chloride resin · paint)
Kaneuji has created new value by creating collages, collecting and reconfiguring objects and concepts around us in our daily lives. In recent years, by having art interaction with the art director and the field of architecture of the theater on the basis of art, not only the size of the human scale work so far but also the work of such a size as to have direct relationship with the actual architecture and the space are seen It is now available. This work enlarges the picture of the cartoon, taking balance of the material itself, while taking the materiality of the image and the absence of scale feeling upside down, it is a matter of separation of materiality and physical phenomena from image We are challenging to build sex. The motif clipped from the cartoon of the 60’s and 80’s, as the future and stories imagined in the past are constructed in the present real space, it embodies a complex and uncertain contemporary space that is not anywhere, and at the same time Kaneuji thinks that it will also function as a device that creates new imagination.